Yeni iş alanlarına giren işletmeler daha hızlı büyüyor
Son 3 yılda küresel ekonomik paradigmada yaşanan değişim, işletmelerin stratejik önceliklerini de etkiledi. McKinsey tarafından yürütülen bir araştırma, yeni işlere giren büyük şirketlerin daha hızlı büyüdüğünü ortaya koydu.
Değişen küresel ekonomik paradigma, işletmelerin stratejik önceliklerini de etkiledi. 3 yıldır yürütülen ve köklü, büyük işletmelerin yeni iş alanlarına girişine odaklanan araştırma, işletmelerin yeni iş modelleri oluşturma ve yeni gelir kanalları oluşturma konusunu her yıl daha değerli gördüklerini gösterdi. 75 ülkeden bini aşkın karar vericinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, her 5 liderden dördü yeni bir iş kurmayı en değerli stratejik önceliği olarak belirledi. Ayrıca 2027 yılında şirket gelirlerinin yüzde 29’unun bugün kurulan yeni işletmelerden geleceği varsayılmıştır.
“FARKLI İŞ ALANLARI DAHA FAZLA GELİR DEMEKTİR”
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Rimors Consulting Kurucu Ortağı Selim Kasap, “Her sektörde rekabetin hız kazandığı günümüzde, sürdürülebilir karlılık için yeni gelir modelleri oluşturmak vazgeçilmez. Farklı iş alanlarına girmek, kuruluşlar için daha fazla pazar payı ve daha fazla gelir demektir.” .
Ankete katılan başkanlar, şirketlerinin her yıl 2 ila 5 yıl öncesine göre yüzde 50 daha fazla yeni işe başladığını söyledi. Öte yandan, araştırmadan elde edilen genel bulgu, iş kurmayı en değerli stratejik öncelik haline getiren şirketlerin ekonomik dalgalanmanın yüksek olduğu bu yılda diğer kuruluşlardan daha hızlı büyüdüğünü gösterdi. Bir işletmenin mevcut iş kolu dışında bir alana yatırım yapmasının, kurumun maliyetine ana iş kolu ve temel gelir kaynaklarının yaklaşık iki katı katkı sağladığını kaydeden Kasap, şunları kaydetti: “Yeni iş alanlarına girmeyi önceliklendiren işletmeler daha hızlı büyür. Elbette liderlerin yeni bir iş geliştirirken odaklanmaları ve bu dönüşümü ana işlerinde herhangi bir aksamaya yol açmadan gerçekleştirmeleri gerekiyor. ‘Keşfet’ mottosu ile faaliyet gösteren Rimors.com olarak, şirketlerin iş geliştirme faaliyetlerinde onlara destek oluyoruz. gelişen dünyadaki en son haberleri takip ederek, dijital pazarlamadan arama motoru optimizasyonuna (SEO), dijital reklamlardan içerik planlamaya, fizibilite çalışmaları ve dijital dahil olmak üzere birçok alanda yeni ve dijital öncelikli işler kurmayı hedefleyen işletmelere danışmanlık hizmeti veriyoruz. pazarlama.”
“PAZAR ARAŞTIRMASI BAŞARI UMUTLARINI ARTIRIR” Şirketlerin ana iş alanlarındaki başarılarının ve büyüklüklerinin yeni iş alanlarında başarıyı garanti etmediğini savunan Selim Kasap, değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı:
“Her branş, her iş kolu özel bir bilgi ve tecrübe gerektirir. Bu noktada firmaların hedef kitleyi, tüketici segmentlerini, pazar büyüklüğünü, pazardaki diğer oyuncuları keşfetmeleri ve başarıya ulaşacak analizleri titizlikle çalışmaları gerekmektedir. Pazar araştırması ve fizibilite çalışmaları, gerçek bir pazara giriş stratejisinin benimsenmesi açısından önemlidir. Rimors Danışmanlık olarak, farklı departmanlardaki başarı hikayelerini keşfetmeye, iş modelleri ve problemler bulmaya odaklanıyoruz. Yapılacak yatırımın büyüklüğü ne olursa olsun, pazar araştırması gibi adımlarda danışmanlık hizmeti almak başarı şansını arttırmaktadır.Rimors Danışmanlık, tecrübesi, sektörel bilgisi ve merak odaklı kurum kültürü ile, müşterilerinin iş geliştirme ve dijitalleşme süreçlerinde verimlilik ve süreklilik sağlıyor, ekonomi ile başa çıkmayı kolaylaştırıyoruz. i iş modellerinde omik dalgalanmalar.”
tillohaber.xyz