Ekonomi

Rekabet baskısı altında Instacart’ın notu düşürüldü

Investing.com — Piper Sandler, Instacart’ın notunu Ağırlık Üstü’nden Nötr’e düşürdü. Analistler, Amazon, Walmart, Uber ve DoorDash’in son hamlelerinin rekabet baskısını artırdığını ve Instacart’ı pazar payı kaybetme riskiyle karşı karşıya bıraktığını belirtti.

Piper Sandler analistleri şöyle açıkladı: “Son bir ayda artan rekabet baskıları nedeniyle CART konusunda kenarda bekleme kararı aldık.”

Aracı kurum, sorunun Instacart’ın yaklaşan çeyrek dönem performansından ziyade, şirketi daha düşük fiyatlandırma gücüne sahip çok daha büyük rakiplerle ve taze gıda ortaklıkları imzalayan hızla büyüyen teslimat rakipleriyle karşı karşıya getiren sektör dinamiğiyle ilgili olduğunu belirtti.

Amazon, yıl sonuna kadar aynı gün bozulabilir ürün teslimatını ABD’deki 2.300 şehre genişletmeyi planlarken, Walmart nüfusun %95’ine üç saatten kısa sürede teslimat ulaştırmayı hedefliyor.

Uber geçen hafta Aldi ile ülke çapında bir ortaklık duyururken, DoorDash ise Kroger ile daha geniş bir anlaşma imzaladı.

Bu iki duyuru, her seferinde Instacart’ın hisse değerinden yaklaşık %10 sildi.

Piper, dijital market alışverişinin düşük ila orta onlu rakamlarda büyüyen 200 milyar dolarlık cazip bir pazar olmaya devam ettiğini, ancak Instacart’ın Walmart ve Amazon ölçek avantajını kullanırken, Uber Eats ve DoorDash’in daha hızlı büyümesiyle “ortada sıkışma” riski taşıdığını belirtti.

Fiyatlandırma da bir başka zayıf nokta olabilir. Piper, araştırmalara dayanarak Instacart teslimatının market sepetlerine göre yaklaşık %30 daha pahalı olduğunu, bu farkın haftalık yaklaşık 50 dolar ek maliyet anlamına geldiğini, Walmart ve Amazon’un ise daha düşük maliyetli seçenekler sunabileceğini belirtti.

Alternatif veriler karışık sonuçlar gösterdi. Kroger, Instacart ortaklığını överken, Instacart uygulaması indirmeleri yılbaşından bu yana orta haneli rakamlarda düşüş gösterdi ve web sitesi ziyaretleri %14 azaldı.

Piper, brüt işlem değeri ve EBITDA tahminlerini düşürdü ve 41 dolar yeni hedef fiyat belirledi. Instacart’ın üçüncü çeyrek rakamlarını kaçırmasını beklemese de, önündeki yolun “tehlikeli göründüğünü” ve rekabet ve fiyatlandırma riski netleşene kadar kenarda bekleyeceğini belirtti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu