Haber

II. Uluslararası Maden Suyu Kongresi’nde içecek trendleri ve tüketicinin eğilimleri konuşuldu

Rasime Yılmaz Ozman: Maden suyu kategorisinde kullanılmamış yeşil çay, açai, karavürmer üzere lezzetler ile Kızılay Plus’ı çıkardık

Alper Özcan: Maden suyunda çok büyük bir potansiyel var

Kızılay Doğal Maden Suları tarafından ikincisi düzenlenen ve “Bir Ömür Maden Suyu” temasıyla öne çıkan II. Memleketler arası Maden Suyu Kongresi’nde “İçecek Trendleri ve Tüketici Eğilimleri” başlıklı panel daldaki kıymetli isimlerin iştirakiyle gerçekleştirildi.

Türkiye’de maden suyu alanında araştırmalar yapmış akademisyenler ve kesim paydaşları Kızılay Doğal Maden Suları konut sahipliğinde düzenlenen II. Milletlerarası Maden Suyu Kongresi kapsamında 17 Kasım Perşembe günü Emaar Address Istanbul Hotel’de bir ortaya geldi.

Ana teması “Bir Ömür Maden Suyu” olarak belirlenen kongrede “İçecek Trendleri ve Tüketici Eğilimleri” başlıklı panel, Marketing Türkiye Genel Yayın Direktörü Günseli İhtimam moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Özen’in, maden suyunun bir şişeden ötesi olduğunu vurgulayarak trendleri yakalamanın değerine dikkat çektiği panele; Kızılay İçecek Pazarlama Yöneticisi Rasime Yılmaz Ozman, Kantar Araştırma Strateji Yöneticisi Alper Özcan, Rafineri Reklam Ajansı Strateji Yöneticisi Can Çalışkan, Ödüllü Muharrir ve Şef Yunus Emre Akkor katıldı.

Maden suyunun gerçeği nedir bunu anlatarak başladık

Kızılay İçecek Pazarlama Yöneticisi Rasime Yılmaz Ozman, “Tüketici, maden suyunu çok yemek içince içtiği ucuz bir içecek olarak görüyordu. İşe, maden suyunun gerçeği nedir bunu anlatarak başladık. Maden suyu hakkında araştırmalar yapılmasını istedik. Madensuyu.org Platformunu kurduk. En kıymetlisi, Afyon ve Erzincan kaynağımız var. Yıllarca Kızılay maden suyu olarak birebir halde satıldı. Rafa Erzincan ve Afyon’u yan yana koyduk ve tüketiciyle konuşmaya başladık. Tüketici etiketleri ve içeriği okumaya başladı. Markalar ortasındaki farkları anlamaya başladı. 2020’nin başında yaptığımız bu hareket, kategoriyi de büyüttü. Afyon yüzde 23 civarında Erzincan ise yüzde 48 civarı büyümeye ulaştı. Beşerler artık farklarını söylemeye başladı. 2 yıldır İstanbul Maratonu’nun sponsorları ortasında yer alıyoruz. Orada sportmenler stantlarımıza geldiğinde artık “ben Erzincan istiyorum, magnezyum almam lazım” diyor. Beşerler mineral konuşmaya başladı. Sindirim için Afyon maden suyu istiyorum diyorlar” diye konuştu.

Sektörün geleceği ismine en kıymetli örneğimiz Kızılay Plus eserleri

Maden suyunun geleceğinin aromalı maden suyu olduğunu belirten Rasime Yılmaz Ozman, “İnsanlar artık sağlıklı içeceklere yöneliyor. Bu üç başlığa ehemmiyet veren, bağlantısını yapabilen markalar geleceğe kendilerini taşıyacak. Birincisi natural goodness dediğimiz sürdürülebilirlik ve yeşil şirket olmayı markanın kalbine koymak, bunu doğal eserlerle yapmak, ikincisi healthy life style, yani sağlıklı ömür şekli, oburu de purpose yani emeli olan marka olmak, toplumsal sorumluluk manasında çalışmalar yapmak. Etiketlerin şeffaflığı, okunabilir olması, markanın öyküsünün olması, dijitalizasyon, eder fiyat istikrarının olması, bunlar olmazsa olmazlar. Eserlerimizi geliştirdiğimiz başlıklarımız da bunlar. Bunlar için de en değerli örneğimiz; Kızılay Plus eserleri. Kızılay Plus, karamürverli, açai çilek, yeşilçaylı maden suyu eserleri. Zenginleştirilmiş mineraller, çinko, ginseng doğal olarak eklendi. Doğal bitki ve meyve ekstraktlarıyla, kalorisiz ve şekersiz olarak üretildi. 1 yıldır raflarda büyük ilgi görüyor. Maden suyu kategorisinde görülmemiş ve kullanılmamış lezzetler. Online kanalda yüzde 70’e varan büyümelere ulaşıyorlar. Aromalı maden suyu segmentinin üçte birine yaklaşmış durumdalar” dedi.

Yeni dünyayı anlarken maden suyunun yeri çok büyük

Kantar Araştırma Strateji Yöneticisi Alper Özcan, maden suyunda tüketici araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Özcan, “İçecek sektörünü kapsayan bu araştırma sonuçlarına göre maden suyunda çok daha büyük bir potansiyel var. Sağlıklı olmasının yanı sıra keyifli yanları var. Maden suyu, sade ve meyveli- aromalı formlarıyla çok geniş bir dünyaya yayılıyor. Sağlıklı içecekler, asitli-gazlı içecekler, serinletici, keyif verici içecekler alanındayız. Bugün sade maden suyu ana kategori olarak görülüyor. Meyveli-aromalı maden suyu da ana kategori için de büyük bir potansiyel taşıyor” dedi.

Rafineri Reklam Ajansı Strateji Yöneticisi Can Çalışkan, maden suyu bölümünün potansiyelini büyütmesi gereken bir kesim olduğuna değindiği konuşmasında daha geniş bir perspektifle bakılması, tüketicinin ne beklediğinin anlaşılması ve buna bir ömür şekli olarak bakılması ögelerine dikkat çekti. Çalışkan; yeni dünyayı anlamanın gerekliliği, değişmez denilenlerin değişmesi, örneğin vegan burgerlerin yaygınlaşması üzere bahis başlıkları hakkında dünya markalarından örnekler verdi.

Ödüllü Müellif ve Şef Yunus Emre Akkor, “Günümüzde yeme içme kültürü inanılmaz derecede çarpıtıldı. Son dönemde bilinçli şekilde uyanan, sağlığa öncelik veren tüketici olduğunu görüyoruz” diye konuştu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu